À BLOC en Katusha presenteren Car Park Cannon Ball

Internationaal ‘urban cycling event’ start in Eindhoven op 23 september

Eindhoven, 29 augustus 2017 – à BLOC, het craft beer voor wielrenners, en Katusha organiseren op zaterdag 23 september de eerste Car Park Cannon Ball in Eindhoven. Het is een nieuw en uitdagend internationaal fietsevenement, waarbij deelnemers alle verdiepingen van een parkeergarage beklimmen op hun fiets. Boven wacht de goedgevulde à BLOC Bicycle Bar, een DJ en genoeg publiek voor een spetterende afterparty.

De eerste Car Park Cannon Ball wordt op zaterdag 23 september georganiseerd in parkeergarage P0 van High Tech Campus Eindhoven. De Campus staat bekend om innovatie, ondernemerschap en creativiteit en een internationale groep van zo'n 10.000 personen komt er dagelijks samen. Daarom is het een ideale plek om deze serie van urban cycling evenementen van start te laten gaan.

Er wordt in verschillende categorieën gereden: fixed gear, wielren en mountainbike. Een finale bepaalt wie de Car Park Cannon Ball King en Queen worden in hun categorie. Inschrijving staat open voor iedereen en kan via www.carparkcannonball.cc. Voor alle activiteiten op social media gebruiken we #CPCB en #eindhoven.

De editie in Eindhoven is de eerste van een wereldwijde serie. Dit jaar wordt nog een editie georganiseerd in Maastricht, op 21 oktober en een in Christchurch, Nieuw-Zeeland op 26 november. Edities in onder andere België, Australië, Engeland en Spanje zijn gepland.

“De Car Park Cannon Ball is een ideale mix van urban lifestyle en een spannende race. Net zo spannend voor de deelnemers als voor het publiek. De Car Park Cannon Ball staat gaarant voor een mooie avond met sportieve uitdagingen, craft bier, street food en urban beats.”

Daan van Well van à BLOC

“De Car Park Cannon Ball heeft voor ons alle ingrediënten van het nieuwe wielrennen. Nergens groeit het aantal fietsers zo snel als in steden. Het parcours van de Car Park Cannon Ball is technisch en compact, en deelnemers vertrouwen op de beste materialen. High Tech Campus Eindhoven is dus de ideale plek voor de eerste Car Park Cannon Ball. Hier komen high tech, innovatie en uitdagingen perfect bij elkaar.”

Alexis Schoeb van Katusha

De Car Park Cannon Ball Eindhoven wordt mede mogelijk gemaakt door Eindhoven365 en High Tech Campus Eindhoven.

256248 cannonball red cmyk ecc788 large 1503311893

Over à BLOC

à BLOC wil fietsers over de hele wereld samenbrengen door fietservaringen te delen en een wereldwijde community te bouwen van craft bier en wielerliefhebbers. À BLOC is overal waar fietsprestaties worden gevierd en verhalen worden verteld. Daarvoor maken we het lekkerste bier voor fietsers en organiseren we spectaculaire events en inspireren we fietsers over de hele wereld met elkaar de mooiste uitdagingen op de fiets aan te gaan.

Over Katusha

World Tour Cycling team KATUSHA ALPECIN biedt plaats aan renners en staf uit meer dan 10 landen uit Azië, Europa en de Pacific. Team KATUSHA heeft sinds 2009 217 races en meer dan 380 podium plaatsen op zijn naam geschreven. 2017 markeert een strategieverandering voor het team waarbij de focus steeds meer wordt verlegd naar lifestyle rond fietsen. Met wielerkleding en exclusieve events rond pro cycling races.

Contact

Voor meer informatie neem je contact op met: Daan van Well, Directeur Sportif/CEO à BLOC:

Over à BLOC

Over À BLOC®

À BLOC® is Frans voor ‘volle bak’ een wielerterm die precies weergeeft wat onze ambitie is. Vol gaan voor het beste bier dat we sporters kunnen bieden. À BLOC® brengt sinds 2016 Natural Blonde Beer op de markt in Australië, Zuid-Afrika, Denemarken, Zwitserland, Engeland en Nederland. Een vol, fris blond bier verrijkt zuivere bergmineralen uit de Zwitserse Alpen, en met 4,9 % alcohol.

In de zomer van 2018 introduceert À BLOC® zijn tweede craft beer met Alpine Minerals®: Ultralight IPA, een echte "India Pale Ale" en dus vol van smaak. Maar ook laag in alcohol en calorieën (1,2% en slechts 13 Kcal/ 100 ml) en rijk aan mineralen en daarmee het ultieme sportbier.

Bier is het belangrijkste product van À BLOC®, maar we zijn méér dan een biermerk. Wij geloven dat sportieve prestaties altijd gevierd moeten worden. Bij voorkeur met vrienden. Het beste halen uit jezelf en anderen inspireren dat ook te doen, avontuur beleven en vooral je ervaringen samen delen, ligt aan de basis van alles wat wij doen: “Life is what you make it”.