À BLOC en Katusha presenteren Car Park Cannon Ball

Internationaal ‘urban cycling event’ start in Eindhoven op 23 september

Eindhoven, 29 augustus 2017 – à BLOC, het craft beer voor wielrenners, en Katusha organiseren op zaterdag 23 september de eerste Car Park Cannon Ball in Eindhoven. Het is een nieuw en uitdagend internationaal fietsevenement, waarbij deelnemers alle verdiepingen van een parkeergarage beklimmen op hun fiets. Boven wacht de goedgevulde à BLOC Bicycle Bar, een DJ en genoeg publiek voor een spetterende afterparty.

De eerste Car Park Cannon Ball wordt op zaterdag 23 september georganiseerd in parkeergarage P0 van High Tech Campus Eindhoven. De Campus staat bekend om innovatie, ondernemerschap en creativiteit en een internationale groep van zo'n 10.000 personen komt er dagelijks samen. Daarom is het een ideale plek om deze serie van urban cycling evenementen van start te laten gaan.

Er wordt in verschillende categorieën gereden: fixed gear, wielren en mountainbike. Een finale bepaalt wie de Car Park Cannon Ball King en Queen worden in hun categorie. Inschrijving staat open voor iedereen en kan via www.carparkcannonball.cc. Voor alle activiteiten op social media gebruiken we #CPCB en #eindhoven.

De editie in Eindhoven is de eerste van een wereldwijde serie. Dit jaar wordt nog een editie georganiseerd in Maastricht, op 21 oktober en een in Christchurch, Nieuw-Zeeland op 26 november. Edities in onder andere België, Australië, Engeland en Spanje zijn gepland.

“De Car Park Cannon Ball is een ideale mix van urban lifestyle en een spannende race. Net zo spannend voor de deelnemers als voor het publiek. De Car Park Cannon Ball staat gaarant voor een mooie avond met sportieve uitdagingen, craft bier, street food en urban beats.”

Daan van Well van à BLOC

“De Car Park Cannon Ball heeft voor ons alle ingrediënten van het nieuwe wielrennen. Nergens groeit het aantal fietsers zo snel als in steden. Het parcours van de Car Park Cannon Ball is technisch en compact, en deelnemers vertrouwen op de beste materialen. High Tech Campus Eindhoven is dus de ideale plek voor de eerste Car Park Cannon Ball. Hier komen high tech, innovatie en uitdagingen perfect bij elkaar.”

Alexis Schoeb van Katusha

De Car Park Cannon Ball Eindhoven wordt mede mogelijk gemaakt door Eindhoven365 en High Tech Campus Eindhoven.

256248 cannonball red cmyk ecc788 large 1503311893

Over à BLOC

à BLOC wil fietsers over de hele wereld samenbrengen door fietservaringen te delen en een wereldwijde community te bouwen van craft bier en wielerliefhebbers. À BLOC is overal waar fietsprestaties worden gevierd en verhalen worden verteld. Daarvoor maken we het lekkerste bier voor fietsers en organiseren we spectaculaire events en inspireren we fietsers over de hele wereld met elkaar de mooiste uitdagingen op de fiets aan te gaan.

Over Katusha

World Tour Cycling team KATUSHA ALPECIN biedt plaats aan renners en staf uit meer dan 10 landen uit Azië, Europa en de Pacific. Team KATUSHA heeft sinds 2009 217 races en meer dan 380 podium plaatsen op zijn naam geschreven. 2017 markeert een strategieverandering voor het team waarbij de focus steeds meer wordt verlegd naar lifestyle rond fietsen. Met wielerkleding en exclusieve events rond pro cycling races.

Contact

Voor meer informatie neem je contact op met: Daan van Well, Directeur Sportif/CEO à BLOC:

• Daan van Well

Directeur Sportif à BLOC
    daan@abloc.cc

Over ABLOC

Over ABLOC™

À bloc is Frans voor ‘volle bak’ een wielerterm die precies weergeeft wat onze ambitie is. Vol gaan voor het beste bier dat we sporters kunnen bieden. ABLOC™ heeft als missie wereldwijd ‘The Ultimate Sports Beer’ te zijn. Een bier dat weinig of geen alcohol bevat voor sportieve, actieve mensen die van een goed glas bier houden maar fit en scherp willen blijven.

Bij ABLOC™ vinden we sport een ideale manier om je leven te verrijken. Via sport haal je het beste uit jezelf en anderen naar boven. Via sport ontmoet je mensen en maak je vrienden. Via sport kom je op plaatsen die je anders niet ontdekt zou hebben.

Iedere sporter weet dat goede voorbereiding, toewijding, voeding en goed materiaal het verschil maken om optimaal te kunnen presteren. Daarom maken wij ons bier met de beste ingrediënten. In al ons bier zijn bovendien Alpine Minerals® verwerkt, voor een betere hydratatie en unieke smaak. Dat maakt ABLOC™ niet alleen het beste bier voor actieve mensen, maar eigenlijk voor iedereen die van een mooi gebrouwen licht bier houdt.

ABLOC brengt verschillende soorten craft beer op de markt: Pro Zero (alcolholvrij), Ultralight IPA (1,2%), Session Blonde (2,8%) en Natural Blonde (4,9%).