Nieuw bier voor sporters

À BLOC introduceert Ultralight IPA

Vol van smaak | 1.2% alcohol | 43 kCal per blikje

Amsterdam, 6 september 2018– Vanaf vandaag is À BLOC Ultralight IPA verkrijgbaar. Een fris “craft” bier speciaal gebrouwen voor actieve sporters. Het is zeer laag in alcohol, maar veel rijker in smaak dan het gemiddelde alcoholvrije bier. Door een speciaal brouwproces heeft deze “India Pale Ale” ook nog eens bijzonder weinig calorieën. Slechts 43 Kcal per blikje. De toegevoegde Alpine Minerals® zorgen voor een aanvulling van benodigde mineralen na een inspanning. À BLOC Ultralight IPA is dus ideaal voor sporters die hun inspanningen willen vieren met een goed gebrouwen bier. À BLOC is landelijk verkrijgbaar via de site www.abloc.beer en bij een select aantal Jumbo Supermarkten en slijterijen door het hele land.

Daan van Well, CEO van À BLOC: “Sport is op zijn best als je het beste uit jezelf kunt halen en met elkaar je prestaties kunt delen, maar vooral ook als je medesporters kunt ontmoeten. Wij vinden dat dit het beste gaat met een biertje in je hand. Onze missie is om het beste craft beer te brouwen met zo weinig mogelijk alcohol en zo veel mogelijk smaak. Dat hebben we nu ontwikkeld met ons Ultralight IPA. Een lekker fris hoppig biertje met slechts 1% alcohol en vol met mineralen. Het ideale bier voor sporters.”

Over ABLOC

Over ABLOC™

À bloc is Frans voor ‘volle bak’ een wielerterm die precies weergeeft wat onze ambitie is. Vol gaan voor het beste bier dat we sporters kunnen bieden. ABLOC™ heeft als missie wereldwijd ‘The Ultimate Sports Beer’ te zijn. Een bier dat weinig of geen alcohol bevat voor sportieve, actieve mensen die van een goed glas bier houden maar fit en scherp willen blijven.

Bij ABLOC™ vinden we sport een ideale manier om je leven te verrijken. Via sport haal je het beste uit jezelf en anderen naar boven. Via sport ontmoet je mensen en maak je vrienden. Via sport kom je op plaatsen die je anders niet ontdekt zou hebben.

Iedere sporter weet dat goede voorbereiding, toewijding, voeding en goed materiaal het verschil maken om optimaal te kunnen presteren. Daarom maken wij ons bier met de beste ingrediënten. In al ons bier zijn bovendien Alpine Minerals® verwerkt, voor een betere hydratatie en unieke smaak. Dat maakt ABLOC™ niet alleen het beste bier voor actieve mensen, maar eigenlijk voor iedereen die van een mooi gebrouwen licht bier houdt.

ABLOC brengt verschillende soorten craft beer op de markt: Pro Zero (alcolholvrij), Ultralight IPA (1,2%), Session Blonde (2,8%) en Natural Blonde (4,9%).